Azdeiri
a
© Maks B.
Azdeirii založila skupina lidí, elfů a trpaslíků,
kteří už nechtěli žít v Yrandeya.
Padesát let před odchodem povznesených se
rozhodli odejít z města. Putovali mnoho dní na jih
až k vodám zapomnění. Zde na ně čekala Azdeiri,
která se je pokusila přimět k návratu. Elfí mág
Ylazior nakonec přesvědčil ji i Kirteirose, aby je
nechali odejít. Azdeiri a Kirteiros jim pomohli
dostat se přes průplav do nové země. Na počest
povznesených jí nazvali Azdeiria. V místě přistání
později vzniklo město Brána Azdeirie
Nejprve ovšem vybaveni jednoduchou mapou od
povznesených došli ke stolové hoře, kde postavili
své hlavní město. To pojmenovali po vůdci
povznesených Kirteiros. V následujících letech se
město rozrostlo. Skupinky dobrodruhů
prozkoumávali okolí. Pouštěli se dál a dál po
kraji. Tak vzniklo několik dalších osad a
městeček.
Azdeiriánská západní pláž
Pláž táhnoucí se po celém západním pobřeží je
domovem Ralszseků, modrých saurů. Není
vlastně součástí Azdeirie, ale po válce s
Dorelgonskou hordou mají Sauři svého vyslance
u Azdeiriánské nejvyšší rady a jsou mnohem
otevřenější v přístupu k ostatním Azdeiriáncům.
Bažiny smutku
Bažiny na sever od Wirosu, prokleté místo nad
kterým se vznáší smrt a zmar. Ve zdejších
bažinách si za války zřídila tábor nekromantka
Noregosh. V bažinách se nachází vchod do
prastarého podzemního města orků
rozkládajícího se pod horami. Podle starých
orkských svitků se jmenuje Waeligar.
Černé jezero
Jezero severně od Wirosu je vlastně hranicí bažin
smutku. Na severu jeho vody omývají
nejzápadnější výběžek Bílých hor.
Farmářská pláň
krajina jižně od lesa pradávných je úrodná
pahorkatina, zdejší farmy zásobují jídlem velkou
část Azdeirie.
Meathargo
Největší Azdeiriánská řeka. Má tři prameny.
Každý z nich je řekou s vlastním názvem
Mlžné bažiny
Oblast na severozápad od Kirteirosu, ve které se
to jen hemží aligátory. Jen několik dnů v roce
zdejší mlha ustoupí a odhalí různá zákoutí zdejší
krajiny. V některých zákoutích zdejších bažin je
možno nalézt dávné ruiny, které mohou ukrývat
různé pradávné poklady.
Ohnivý chřtán
Ohnivá hora na jihozápadě Azdeirie. Obrovská
hora, která neustále vypouští dým a žhavou lávu.
Prostředí kolem hory je plné jedů, žhavé lávy a
roztodivných, převážně smrtících tvorů, pro které
je naštěstí smrtící jakékoliv jiné prostředí.
Velká hora
Hora v níž sídlí trpasličí město Khal fatreog.
Trpaslíci během desítek let vnitřek hory takřka
celý rozebrali a tak je nyní celá hora
Impozantním městem tyčícím se až k oblakům.
Zdejší klany zlatého kladiva, zlatého štítu a
diamantové sekery jsou mezi trpaslíky
nejváženější.
Údolí Nenávratna
Tajemná oblast uprostřed lesa pradávných je
jedním z nejzáhadnějších míst Azdeirie. Nikdo
vlastně pořádně neví, co se uvnitř údolí nachází.
Většina těch co se vydala dolů se nikdy nevrátila.
Těch pár dobrodruhů kteří se vrátili, tvrdilo, že v
údolí není nic, jakoby celé zmizelo.
Soumračný les
Les Azdeiriánských elfů, elfové zde žijí v malých
osadách postavených na mýtinách. Na rozdíl od
Elvaronu, zde nenaleznete stromová města, ale
překrásné stavby ze dřeva a různě zbarvených
kamenů.
Les pradávných
Obrovské území na severu Azdeirie, ohraničené
na východě Bílými horami, na severu mořem a z
jihu a západu vysokým srázem. Do lesa vede jen
několik stezek, které jsou bráněny pomocí
Hlásek. Hlásky jsou malé opevněné tábory plné
lovců a vojáků, kteří mají zabránit monstrům z
lesa dostat se do ostatních částí Azdeirie. Největší
stezku pak chrání Ylaziorská škola magie.
Důvodem této obrany je samotná podstata lesa,
ve kterém se objevují podivní tvorové z časů
starých orků. Podle samotného Ylaziora,
zakladatele školy, je pravděpodobné, že pradávní
orkové tu testovali nějaké časové zařízení,
podobné Sauří technologii Chronosféra.
Ystaili
Řeka pramenící v horách, jižně od údolí Wiros.
Brána Azderie
Přístavní město vybudované v sevření skal, na
severu země. Jde o místo, kudy přišli první
Azdeiriánci, celé místo s chráněnou zátokou je
dokonalým místem pro opevněný přístav.
Dalegar
Ruiny Dorelgonské výzkumné základny se
nacházejí na jižním skalnatém pobřeží
severovýchodně od Hvězdy jihu. Přístup do
základny je pouze z moře.
Diamantová záře
Důlní městečko postavené trpaslíky po objevení
diamantů v nedaleké hoře. Je nejmladší osadou
Azdeirie. Díky diamantové horečce, která
zachvátila nejednoho dobrodruha, je i místem
divokým a nebezpečným. Ve zdejších hospodách
bují hazard, za jedinou noc se dá přijít ke
slušnému jmění, či prohrát vlastní život.
Faerszs Ralszsek
Vodní město modrých Saurů ze západní
Azdeiriánské pláže. Toto město je prakticky celé
postavené na vodě. Většina Saurů žije v malých
osadách jež se neustále přesouvají po pobřeží.
Faerszs Ralszsek je však jejich hlavním centrem,
žije zde kmenová rada jedenácti moudrých. Ti
rozhodují prakticky o všem co se týká zdejších
Saurů.
Hlásky
Původně hlídkové tábory Azdeiriánské armády
měli chránit Farmy před útoky zvěře z lesa
pradávných. Vystavené na místech, kudy mohla
zvěř pronikat do údolí, blokující, stezku z lesa
dolů. Postupně se zde zabydlelo několik lovců,
kteří odsud podnikali výpravy do lesa. Hlásky
jsou celkem čtyři: východní, západní, střední a
Ylaziorská.
Hurteng
Lovecká osada založená po válce s Dorelgonskou
hordou. Několik veteránů z války se rozhodlo žít
na břehu perlového jezera. Perlorodky z jezera
brzy přilákali i lovce perel a tak se z klidné osady
stalo malé, divoké městečko. Většina zdejších
domů jsou dřevěné sruby. Jedinou výjimku tvoří
radnice vytesaná do skály trpaslíky na samém
okraji jezera.
Hvězda jihu
V tomto městě na jižním pobřeží žijí hlavně rybáři
lovící ve zdejších vodách a obchodníci, jež úlovky
rybářů rozvážejí do celé Azdeirie. Zpráva o ledové
zemi kdesi jižně za obzorem přilákala i množství
dobrodruhů, kteří by rádi tuto zemi objevili,
avšak vody dál na jich jsou nebezpečné. Plné
plujících ledovců a nebezpečných tvorů, pro něž
jsou posádky lodí vítanou pochoutkou.
Kirteios
Hlavní město
Centrum gildy "Ochránci světla"
Postavený na stolové hoře má pověst
nedobytného města. Jedinou cestu dovnitř
chrání dvě mohutné hexové pevnosti. jedna
slouží jako kasárna a druhá je sídlem Ochránců
světla, kteří dohlíží na spravedlnost po celé
Azdeirii.
Cesta k městu se vine kolem hory na severní
straně města. Z vrcholu hory pak vede mohutný
přírodní most přímo k hlavní bráně. Během války
se rada rozhodovala zda celý most nezničit
pomocí trpasličího prachu. Lord Swarogon a
Raghator nakonec přišli s lepším nápadem jak
ochránit město. Most tak zůstal zachován.
Uprostřed města je věž rady Azdeirie, která je
složená vždy z Trpaslíka, Elfa a Člověka. Každý z
radních má dva poradce. Od války s
Dorelgonskou hordou je Neformálním členem
rady též vyslanec Ralszseků.
Khal hiolrad
Stará trpasličí pevnost strážící východní bránu.
Orkové pevnost vyplenili a zničili Nyní je pevnost
hrobkou nekromantky Noregosh a jejích
nemrtvých nohsledů.
Khal fatreog
Trpasličí město pod velkou horou. Postavené
původně jako malá důlní osada Fatreog. Naleziště
drahých kovů však bylo obrovské a tak se malá
osada brzy rozrostla na velké podzemní město,
kam odešla většina trpaslíků z Kirteirosu. Tím
také dostalo označení Khal, což u trpaslíků značí
město.
Most (východní, západní)
Osada Most je vlastně jen malou vesnicí na
břehu řeky Meathargo. Vzájemná nevraživost
obyvatel roztrhla městečko na dva nesmiřitelné
břehy. Zdejší rivalita se stala téměř legendární,
není však radno si z ní utahovat. Tak jako se obě
osady nenávidí, dokáží se spojit proti každému
kdo by z jejich nevraživosti chtěl profitovat.
Waelagir
Prastaré ruiny v bažinách pocházejí z doby
největšího rozkvětu Orkské civilizace. Podle
legend právě ve zdejším podzemí orkští učenci
vynalezli způsob, jak oživit nemrtvé. Samotné
ruiny jsou ukryté hluboko pod povrchem.
Wiros
Původně malé důlní městečko vybudované na
úpatí Bílých hor. Starý Wiros byl zničen ve válce
s Dorelgonskou hordou. Po válce byl znovu
postavený na ostrově v jihozápadní části
Wirosského údolí. Ostrov obtékaný řekou Ystaili
se stal výborným místem pro opevněné město.
Wita-nea
Prastaré orkské město, výzkumný komplex. Též
místo sloužící k závěrečným zkouškám
důstojníků Dorelgonské armády. Leží v údolí
Nenávratna. Nachází se zde proslulý dóm krve.
Ylazior
Ylazior vlastně není město, nýbrž obří osmi
patrová věž, v níž se ti největší mistři umění
živlové a psychické magie pokoušejí naučit
nadějné žáky svému umění. Ne všichni studenti
ovšem dokáží ovládnout ničitelské či mocenské
choutky, proto mohou ze studia odejít pouze po
splnění závěrečné zkoušky. Pro ty, kteří
neprojdou zkouškou důvěry, se Ylazior stane
navždy domovem/vězením, neboť kolik pater
vzhůru, tolik jich magická věž má i dolů. V
nejspodnějších patrech pak žijí ti nejmocnější
mágové, kteří touhou po moci přišli o rozum.
Tarezanq
Rozlehlé lesní město Azdeirianských elfů. Většina
elfů nebyla v Kirteirosu šťastná, proto v době kdy
trpaslíci začali stavět své vlastní město v hoře
jižně od Kirteirosu, odešli na jih do soumračného
lesa. Zde na pobřeží měsíčního jezera, na úpatí
stříbrného stromu, založili své vlastní město. Toto
město je celé postaveno z bílého a zeleného
mramoru. Patří k nejkrásnějším městům celé
Atlantey.
Centrum druidů stříbrného stromu.
Zard´gorova farma
Farma na východ od Wirosu. založená veteránem
z války z Dorelgonem. Byl to právě on kdo
ukončil válku a umožnil zdecimované hordě
volný odchod. v současné době jde o jedinou
farmu v údolí.