Atlantey
Azdeiria
© Maks B.
Azdeirii založila skupina lidí, elfů a trpaslíků, kteří už nechtěli žít v Yrandeya. Padesát let před odchodem povznesených se rozhodli odejít z města. Putovali mnoho dní na jih až k vodám zapomnění. Zde na ně čekala Azdeiri, která se je pokusila přimět k návratu. Elfí mág Ylazior nakonec přesvědčil ji i Kirteirose, aby je nechali odejít. Azdeiri a Kirteiros jim pomohli dostat se přes průplav do nové země. Na počest povznesených jí nazvali Azdeiria. V místě přistání později vzniklo město Brána Azdeirie Nejprve ovšem vybaveni jednoduchou mapou od povznesených došli ke stolové hoře, kde postavili své hlavní město. To pojmenovali po vůdci povznesených Kirteiros. V následujících letech se město rozrostlo. Skupinky dobrodruhů prozkoumávali okolí. Pouštěli se dál a dál po kraji. Tak vzniklo několik dalších osad a městeček.
Azdeiriánská západní pláž Pláž táhnoucí se po celém západním pobřeží je domovem Ralszseků, modrých saurů. Není vlastně součástí Azdeirie, ale po válce s Dorelgonskou hordou mají Sauři svého vyslance u Azdeiriánské nejvyšší rady a jsou mnohem otevřenější v přístupu k ostatním Azdeiriáncům. Bažiny smutku Bažiny na sever od Wirosu, prokleté místo nad kterým se vznáší smrt a zmar. Ve zdejších bažinách si za války zřídila tábor nekromantka Noregosh. V bažinách se nachází vchod do prastarého podzemního města orků rozkládajícího se pod horami. Podle starých orkských svitků se jmenuje Waeligar. Černé jezero Jezero severně od Wirosu je vlastně hranicí bažin smutku. Na severu jeho vody omývají nejzápadnější výběžek Bílých hor. Farmářská pláň krajina jižně od lesa pradávných je úrodná pahorkatina, zdejší farmy zásobují jídlem velkou část Azdeirie. Meathargo Největší Azdeiriánská řeka. Má tři prameny. Každý z nich je řekou s vlastním názvem Mlžné bažiny Oblast na severozápad od Kirteirosu, ve které se to jen hemží aligátory. Jen několik dnů v roce zdejší mlha ustoupí a odhalí různá zákoutí zdejší krajiny. V některých zákoutích zdejších bažin je možno nalézt dávné ruiny, které mohou ukrývat různé pradávné poklady.  Ohnivý chřtán Ohnivá hora na jihozápadě Azdeirie. Obrovská hora, která neustále vypouští dým a žhavou lávu. Prostředí kolem hory je plné jedů, žhavé lávy a roztodivných, převážně smrtících tvorů, pro které je naštěstí smrtící jakékoliv jiné prostředí. Velká hora Hora v níž sídlí trpasličí město Khal fatreog. Trpaslíci během desítek let vnitřek hory takřka celý rozebrali a tak je nyní celá hora Impozantním městem tyčícím se až k oblakům. Zdejší klany zlatého kladiva, zlatého štítu a diamantové sekery jsou mezi trpaslíky nejváženější. Údolí Nenávratna Tajemná oblast uprostřed lesa pradávných je jedním z nejzáhadnějších míst Azdeirie. Nikdo vlastně pořádně neví, co se uvnitř údolí nachází. Většina těch co se vydala dolů se nikdy nevrátila. Těch pár dobrodruhů kteří se vrátili, tvrdilo, že v údolí není nic, jakoby celé zmizelo. Soumračný les Les Azdeiriánských elfů, elfové zde žijí v malých osadách postavených na mýtinách. Na rozdíl od Elvaronu, zde nenaleznete stromová města, ale překrásné stavby ze dřeva a různě zbarvených kamenů. Les pradávných Obrovské území na severu Azdeirie, ohraničené na východě Bílými horami, na severu mořem a z jihu a západu vysokým srázem. Do lesa vede jen několik stezek, které jsou bráněny pomocí Hlásek. Hlásky jsou malé opevněné tábory plné lovců a vojáků, kteří mají zabránit monstrům z lesa dostat se do ostatních částí Azdeirie. Největší stezku pak chrání Ylaziorská škola magie. Důvodem této obrany je samotná podstata lesa, ve kterém se objevují podivní tvorové z časů starých orků. Podle samotného Ylaziora, zakladatele školy, je pravděpodobné, že pradávní orkové tu testovali nějaké časové zařízení, podobné Sauří technologii Chronosféra. Ystaili Řeka pramenící v horách, jižně od údolí Wiros.
Brána Azderie Přístavní město vybudované v sevření skal, na severu země. Jde o místo, kudy přišli první Azdeiriánci, celé místo s chráněnou zátokou je dokonalým místem pro opevněný přístav. Dalegar Ruiny Dorelgonské výzkumné základny se nacházejí na jižním skalnatém pobřeží severovýchodně od Hvězdy jihu. Přístup do základny je pouze z moře. Diamantová záře Důlní městečko postavené trpaslíky po objevení diamantů v nedaleké hoře. Je nejmladší osadou Azdeirie. Díky diamantové horečce, která zachvátila nejednoho dobrodruha, je i místem divokým a nebezpečným. Ve zdejších hospodách bují hazard, za jedinou noc se dá přijít ke slušnému jmění, či prohrát vlastní život. Faerszs Ralszsek Vodní město modrých Saurů ze západní Azdeiriánské pláže. Toto město je prakticky celé postavené na vodě. Většina Saurů žije v malých osadách jež se neustále přesouvají po pobřeží. Faerszs Ralszsek je však jejich hlavním centrem, žije zde kmenová rada jedenácti moudrých. Ti rozhodují prakticky o všem co se týká zdejších Saurů. Hlásky Původně hlídkové tábory Azdeiriánské armády měli chránit Farmy před útoky zvěře z lesa pradávných. Vystavené na místech, kudy mohla zvěř pronikat do údolí, blokující, stezku z lesa dolů. Postupně se zde zabydlelo několik lovců, kteří odsud podnikali výpravy do lesa. Hlásky jsou celkem čtyři: východní, západní, střední a Ylaziorská. Hurteng Lovecká osada založená po válce s Dorelgonskou hordou. Několik veteránů z války se rozhodlo žít na břehu perlového jezera. Perlorodky z jezera brzy přilákali i lovce perel a tak se z klidné osady stalo malé, divoké městečko. Většina zdejších domů jsou dřevěné sruby. Jedinou výjimku tvoří radnice vytesaná do skály trpaslíky na samém okraji jezera. Hvězda jihu V tomto městě na jižním pobřeží žijí hlavně rybáři lovící ve zdejších vodách a obchodníci, jež úlovky rybářů rozvážejí do celé Azdeirie. Zpráva o ledové zemi kdesi jižně za obzorem přilákala i množství dobrodruhů, kteří by rádi tuto zemi objevili, avšak vody dál na jich jsou nebezpečné. Plné plujících ledovců a nebezpečných tvorů, pro něž jsou posádky lodí vítanou pochoutkou. Kirteios Hlavní město Centrum gildy "Ochránci světla" Postavený na stolové hoře má pověst nedobytného města. Jedinou cestu dovnitř chrání dvě mohutné hexové pevnosti. jedna slouží jako kasárna a druhá je sídlem Ochránců světla, kteří dohlíží na spravedlnost po celé Azdeirii. Cesta k městu se vine kolem hory na severní straně města. Z vrcholu hory pak vede mohutný přírodní most přímo k hlavní bráně. Během války se rada rozhodovala zda celý most nezničit pomocí trpasličího prachu. Lord Swarogon a Raghator nakonec přišli s lepším nápadem jak ochránit město. Most tak zůstal zachován. Uprostřed města je věž rady Azdeirie, která je složená vždy z Trpaslíka, Elfa a Člověka. Každý z radních má dva poradce. Od války s Dorelgonskou hordou je Neformálním členem rady též vyslanec Ralszseků. Khal hiolrad Stará trpasličí pevnost strážící východní bránu. Orkové pevnost vyplenili a zničili Nyní je pevnost hrobkou nekromantky Noregosh a jejích nemrtvých nohsledů. Khal fatreog Trpasličí město pod velkou horou. Postavené původně jako malá důlní osada Fatreog. Naleziště drahých kovů však bylo obrovské a tak se malá osada brzy rozrostla na velké podzemní město, kam odešla většina trpaslíků z Kirteirosu. Tím také dostalo označení Khal, což u trpaslíků značí město. Most (východní, západní) Osada Most je vlastně jen malou vesnicí na břehu řeky Meathargo. Vzájemná nevraživost obyvatel roztrhla městečko na dva nesmiřitelné břehy. Zdejší rivalita se stala téměř legendární, není však radno si z ní utahovat. Tak jako se obě osady nenávidí, dokáží se spojit proti každému kdo by z jejich nevraživosti chtěl profitovat. Waelagir Prastaré ruiny v bažinách pocházejí z doby největšího rozkvětu Orkské civilizace. Podle legend právě ve zdejším podzemí orkští učenci vynalezli způsob, jak oživit nemrtvé. Samotné ruiny jsou ukryté hluboko pod povrchem. Wiros Původně malé důlní městečko vybudované na úpatí Bílých hor. Starý Wiros byl zničen ve válce s Dorelgonskou hordou. Po válce byl znovu postavený na ostrově v jihozápadní části Wirosského údolí. Ostrov obtékaný řekou Ystaili se stal výborným místem pro opevněné město. Wita-nea Prastaré orkské město, výzkumný komplex. Též místo sloužící k závěrečným zkouškám důstojníků Dorelgonské armády. Leží v údolí Nenávratna. Nachází se zde proslulý dóm krve. Ylazior Ylazior vlastně není město, nýbrž obří osmi patrová věž, v níž se ti největší mistři umění živlové a psychické magie pokoušejí naučit nadějné žáky svému umění. Ne všichni studenti ovšem dokáží ovládnout ničitelské či mocenské choutky, proto mohou ze studia odejít pouze po splnění závěrečné zkoušky. Pro ty, kteří neprojdou zkouškou důvěry, se Ylazior stane navždy domovem/vězením, neboť kolik pater vzhůru, tolik jich magická věž má i dolů. V nejspodnějších patrech pak žijí ti nejmocnější mágové, kteří touhou po moci přišli o rozum. Tarezanq Rozlehlé lesní město Azdeirianských elfů. Většina elfů nebyla v Kirteirosu šťastná, proto v době kdy trpaslíci začali stavět své vlastní město v hoře jižně od Kirteirosu, odešli na jih do soumračného lesa. Zde na pobřeží měsíčního jezera, na úpatí stříbrného stromu, založili své vlastní město. Toto město je celé postaveno z bílého a zeleného mramoru. Patří k nejkrásnějším městům celé Atlantey. Centrum druidů stříbrného stromu. Zard´gorova farma Farma na východ od Wirosu. založená veteránem z války z Dorelgonem. Byl to právě on kdo ukončil válku a umožnil zdecimované hordě volný odchod. v současné době jde o jedinou farmu v údolí.
Atlantey
Azdeiri a
© Maks B.
Azdeirii založila skupina lidí, elfů a trpaslíků, kteří už nechtěli žít v Yrandeya. Padesát let před odchodem povznesených se rozhodli odejít z města. Putovali mnoho dní na jih až k vodám zapomnění. Zde na ně čekala Azdeiri, která se je pokusila přimět k návratu. Elfí mág Ylazior nakonec přesvědčil ji i Kirteirose, aby je nechali odejít. Azdeiri a Kirteiros jim pomohli dostat se přes průplav do nové země. Na počest povznesených jí nazvali Azdeiria. V místě přistání později vzniklo město Brána Azdeirie Nejprve ovšem vybaveni jednoduchou mapou od povznesených došli ke stolové hoře, kde postavili své hlavní město. To pojmenovali po vůdci povznesených Kirteiros. V následujících letech se město rozrostlo. Skupinky dobrodruhů prozkoumávali okolí. Pouštěli se dál a dál po kraji. Tak vzniklo několik dalších osad a městeček.
Azdeiriánská západní pláž Pláž táhnoucí se po celém západním pobřeží je domovem Ralszseků, modrých saurů. Není vlastně součástí Azdeirie, ale po válce s Dorelgonskou hordou mají Sauři svého vyslance u Azdeiriánské nejvyšší rady a jsou mnohem otevřenější v přístupu k ostatním Azdeiriáncům. Bažiny smutku Bažiny na sever od Wirosu, prokleté místo nad kterým se vznáší smrt a zmar. Ve zdejších bažinách si za války zřídila tábor nekromantka Noregosh. V bažinách se nachází vchod do prastarého podzemního města orků rozkládajícího se pod horami. Podle starých orkských svitků se jmenuje Waeligar. Černé jezero Jezero severně od Wirosu je vlastně hranicí bažin smutku. Na severu jeho vody omývají nejzápadnější výběžek Bílých hor. Farmářská pláň krajina jižně od lesa pradávných je úrodná pahorkatina, zdejší farmy zásobují jídlem velkou část Azdeirie. Meathargo Největší Azdeiriánská řeka. Má tři prameny. Každý z nich je řekou s vlastním názvem Mlžné bažiny Oblast na severozápad od Kirteirosu, ve které se to jen hemží aligátory. Jen několik dnů v roce zdejší mlha ustoupí a odhalí různá zákoutí zdejší krajiny. V některých zákoutích zdejších bažin je možno nalézt dávné ruiny, které mohou ukrývat různé pradávné poklady.  Ohnivý chřtán Ohnivá hora na jihozápadě Azdeirie. Obrovská hora, která neustále vypouští dým a žhavou lávu. Prostředí kolem hory je plné jedů, žhavé lávy a roztodivných, převážně smrtících tvorů, pro které je naštěstí smrtící jakékoliv jiné prostředí. Velká hora Hora v níž sídlí trpasličí město Khal fatreog. Trpaslíci během desítek let vnitřek hory takřka celý rozebrali a tak je nyní celá hora Impozantním městem tyčícím se až k oblakům. Zdejší klany zlatého kladiva, zlatého štítu a diamantové sekery jsou mezi trpaslíky nejváženější. Údolí Nenávratna Tajemná oblast uprostřed lesa pradávných je jedním z nejzáhadnějších míst Azdeirie. Nikdo vlastně pořádně neví, co se uvnitř údolí nachází. Většina těch co se vydala dolů se nikdy nevrátila. Těch pár dobrodruhů kteří se vrátili, tvrdilo, že v údolí není nic, jakoby celé zmizelo. Soumračný les Les Azdeiriánských elfů, elfové zde žijí v malých osadách postavených na mýtinách. Na rozdíl od Elvaronu, zde nenaleznete stromová města, ale překrásné stavby ze dřeva a různě zbarvených kamenů. Les pradávných Obrovské území na severu Azdeirie, ohraničené na východě Bílými horami, na severu mořem a z jihu a západu vysokým srázem. Do lesa vede jen několik stezek, které jsou bráněny pomocí Hlásek. Hlásky jsou malé opevněné tábory plné lovců a vojáků, kteří mají zabránit monstrům z lesa dostat se do ostatních částí Azdeirie. Největší stezku pak chrání Ylaziorská škola magie. Důvodem této obrany je samotná podstata lesa, ve kterém se objevují podivní tvorové z časů starých orků. Podle samotného Ylaziora, zakladatele školy, je pravděpodobné, že pradávní orkové tu testovali nějaké časové zařízení, podobné Sauří technologii Chronosféra. Ystaili Řeka pramenící v horách, jižně od údolí Wiros.
Brána Azderie Přístavní město vybudované v sevření skal, na severu země. Jde o místo, kudy přišli první Azdeiriánci, celé místo s chráněnou zátokou je dokonalým místem pro opevněný přístav. Dalegar Ruiny Dorelgonské výzkumné základny se nacházejí na jižním skalnatém pobřeží severovýchodně od Hvězdy jihu. Přístup do základny je pouze z moře. Diamantová záře Důlní městečko postavené trpaslíky po objevení diamantů v nedaleké hoře. Je nejmladší osadou Azdeirie. Díky diamantové horečce, která zachvátila nejednoho dobrodruha, je i místem divokým a nebezpečným. Ve zdejších hospodách bují hazard, za jedinou noc se dá přijít ke slušnému jmění, či prohrát vlastní život. Faerszs Ralszsek Vodní město modrých Saurů ze západní Azdeiriánské pláže. Toto město je prakticky celé postavené na vodě. Většina Saurů žije v malých osadách jež se neustále přesouvají po pobřeží. Faerszs Ralszsek je však jejich hlavním centrem, žije zde kmenová rada jedenácti moudrých. Ti rozhodují prakticky o všem co se týká zdejších Saurů. Hlásky Původně hlídkové tábory Azdeiriánské armády měli chránit Farmy před útoky zvěře z lesa pradávných. Vystavené na místech, kudy mohla zvěř pronikat do údolí, blokující, stezku z lesa dolů. Postupně se zde zabydlelo několik lovců, kteří odsud podnikali výpravy do lesa. Hlásky jsou celkem čtyři: východní, západní, střední a Ylaziorská. Hurteng Lovecká osada založená po válce s Dorelgonskou hordou. Několik veteránů z války se rozhodlo žít na břehu perlového jezera. Perlorodky z jezera brzy přilákali i lovce perel a tak se z klidné osady stalo malé, divoké městečko. Většina zdejších domů jsou dřevěné sruby. Jedinou výjimku tvoří radnice vytesaná do skály trpaslíky na samém okraji jezera. Hvězda jihu V tomto městě na jižním pobřeží žijí hlavně rybáři lovící ve zdejších vodách a obchodníci, jež úlovky rybářů rozvážejí do celé Azdeirie. Zpráva o ledové zemi kdesi jižně za obzorem přilákala i množství dobrodruhů, kteří by rádi tuto zemi objevili, avšak vody dál na jich jsou nebezpečné. Plné plujících ledovců a nebezpečných tvorů, pro něž jsou posádky lodí vítanou pochoutkou. Kirteios Hlavní město Centrum gildy "Ochránci světla" Postavený na stolové hoře má pověst nedobytného města. Jedinou cestu dovnitř chrání dvě mohutné hexové pevnosti. jedna slouží jako kasárna a druhá je sídlem Ochránců světla, kteří dohlíží na spravedlnost po celé Azdeirii. Cesta k městu se vine kolem hory na severní straně města. Z vrcholu hory pak vede mohutný přírodní most přímo k hlavní bráně. Během války se rada rozhodovala zda celý most nezničit pomocí trpasličího prachu. Lord Swarogon a Raghator nakonec přišli s lepším nápadem jak ochránit město. Most tak zůstal zachován. Uprostřed města je věž rady Azdeirie, která je složená vždy z Trpaslíka, Elfa a Člověka. Každý z radních má dva poradce. Od války s Dorelgonskou hordou je Neformálním členem rady též vyslanec Ralszseků. Khal hiolrad Stará trpasličí pevnost strážící východní bránu. Orkové pevnost vyplenili a zničili Nyní je pevnost hrobkou nekromantky Noregosh a jejích nemrtvých nohsledů. Khal fatreog Trpasličí město pod velkou horou. Postavené původně jako malá důlní osada Fatreog. Naleziště drahých kovů však bylo obrovské a tak se malá osada brzy rozrostla na velké podzemní město, kam odešla většina trpaslíků z Kirteirosu. Tím také dostalo označení Khal, což u trpaslíků značí město. Most (východní, západní) Osada Most je vlastně jen malou vesnicí na břehu řeky Meathargo. Vzájemná nevraživost obyvatel roztrhla městečko na dva nesmiřitelné břehy. Zdejší rivalita se stala téměř legendární, není však radno si z ní utahovat. Tak jako se obě osady nenávidí, dokáží se spojit proti každému kdo by z jejich nevraživosti chtěl profitovat. Waelagir Prastaré ruiny v bažinách pocházejí z doby největšího rozkvětu Orkské civilizace. Podle legend právě ve zdejším podzemí orkští učenci vynalezli způsob, jak oživit nemrtvé. Samotné ruiny jsou ukryté hluboko pod povrchem. Wiros Původně malé důlní městečko vybudované na úpatí Bílých hor. Starý Wiros byl zničen ve válce s Dorelgonskou hordou. Po válce byl znovu postavený na ostrově v jihozápadní části Wirosského údolí. Ostrov obtékaný řekou Ystaili se stal výborným místem pro opevněné město. Wita-nea Prastaré orkské město, výzkumný komplex. Též místo sloužící k závěrečným zkouškám důstojníků Dorelgonské armády. Leží v údolí Nenávratna. Nachází se zde proslulý dóm krve. Ylazior Ylazior vlastně není město, nýbrž obří osmi patrová věž, v níž se ti největší mistři umění živlové a psychické magie pokoušejí naučit nadějné žáky svému umění. Ne všichni studenti ovšem dokáží ovládnout ničitelské či mocenské choutky, proto mohou ze studia odejít pouze po splnění závěrečné zkoušky. Pro ty, kteří neprojdou zkouškou důvěry, se Ylazior stane navždy domovem/vězením, neboť kolik pater vzhůru, tolik jich magická věž má i dolů. V nejspodnějších patrech pak žijí ti nejmocnější mágové, kteří touhou po moci přišli o rozum. Tarezanq Rozlehlé lesní město Azdeirianských elfů. Většina elfů nebyla v Kirteirosu šťastná, proto v době kdy trpaslíci začali stavět své vlastní město v hoře jižně od Kirteirosu, odešli na jih do soumračného lesa. Zde na pobřeží měsíčního jezera, na úpatí stříbrného stromu, založili své vlastní město. Toto město je celé postaveno z bílého a zeleného mramoru. Patří k nejkrásnějším městům celé Atlantey. Centrum druidů stříbrného stromu. Zard´gorova farma Farma na východ od Wirosu. založená veteránem z války z Dorelgonem. Byl to právě on kdo ukončil válku a umožnil zdecimované hordě volný odchod. v současné době jde o jedinou farmu v údolí.