Rasy
Atlantey
© Maks B.
Rasy Atlantey
Barbaři, Démoni, Dragové,
Elfové, Koboldi…
Lidé, Orkové, Sar-sha, Sauři,
Trpaslíci…
Sirény, Trolové, Ziyalové, Rasa
X
Lidé
výška: 160-200 cm
váha: 50-110 kg
věk- 800 let
Lidé pocházejí z Tery, kde pomalu
získávali převahu nad Barbary a
Trpaslíky. Původně povznesení neměli
v úmyslu přivést je na Atlantey.
Kirteiros nakonec rozhodl, že
vybranou skupinu, žijící stranou
ostatních přeci jen vezme.
Lidé jsou nejvšestrannější známou
rasou a také nejpřizpůsobivější. V
Yrandeya se dokázali rychle
přizpůsobit nabízenému pokroku.
Patrně nejvíce dychtili po nových
vědomostech a vynálezech. Bohužel,
část z nich se ve válce s démony
přidala na stranu nejvyššího, čímž mu
pomohli ovládnout město. Staré křivdy
však byli po válce smazány a lidé se
tak vydali do všech koutů Atlantey.
Jako první jich část z nich, dávno před
válkou opustilo Yrandeya, aby
společně s trpaslíky a elfy založili
Azdeirii. Jako poslední opustili
Yrandeya Frillové, kteří založili Frillské
císařství. Po sto letech však mezi
vládci císařství vypukl boj o moc, který
skončil krvavou válkou. Poražení
odešli dál na východ, kde založili nové
impérium, ke kterému se později
přidala část Rudohorských oblačných
elfů, po té co byla jejich země
napadena dragem. Tak vzniklo
Impérium Zinzarag. Část lidí, kteří
odešli z Frillského císařství, založila s
Trpaslíky Randůr.
Orkové
vvýška: 180-210 cm
váha: 90-160 kg
věk- 700 let
Orkové jsou původní rasou Atlantey.
Zpočátku byli pouze otroky v řadách
mocných říší trollů, avšak brzy je svou
inteligencí a obratností předčili. Bylo
jen otázkou času, než se vzbouří a
sami se chopí vlády. Postupně vznikli
tři země, v nichž žili převážně tři různé
rasy.
Dorelgon patřil šedým orkům a
vynikal technickou převahou.
Teišrach domov zelených orků, žijících
v souladu s přírodou.
Niturianská říše byla domovem rudých
orků. Nejsilnější a nejdivočejší rasy
vyšlechtěných válečníků, která
rozpoutala válku tří říší.
Po nemrtvé zkáze a ztrátě Dorelgonu i
Teišrachu se zelení a šedí přesunuli
na kontinent Niturianů, kde na
troskách poražené říše rudých, vznikla
nová země sjednocených orků. Zde se
pod vedením živoucího boha Gorna
vzdali veškeré technologie, aby žili
prostým životem pod jeho vládou.
Teprve po odchodu povznesených, se
díky několika událostem, část
zelených a šedých rozhodla vrátit do
své domoviny. Zatímco zelení přistáli
na Frillském pobřeží, kde rozpoutali
první orkskou válku, šedí přistáli v
Dorelgonu. Začali zde znovu budovat
svou dávnou říši, netušíc, že na druhé
straně hor je Azdeiria.
Sar-sha
výška:
váha:
věk- nestárnoucí
Sar-sha, na první pohled jen obyčejný
plyn. Tvorové, kteří se vyvinuli na
plynném obru. Kde by nejspíš žili
dodnes nebýt Ziyalů, humanoidů,
kteří se vyvinuli na nedalekém měsíci.
Díky nim Sar-sha zjistili, že mohou
vstoupit do těl hmotnějších tvorů a tak
je ovládat. O tomto druhu není známo
mnoho, existuje však domněnka, že
jsou schopni řídit svou evoluci.
Sauři
výška: 190-230 cm
váha: 100-150 kg
věk- 900 let
Sauři jsou starobylou rasou, jejich
civilizace byla na vrcholu před milióny
let. Původně žili na Teře. Jejich město,
mocné Sauropolis bylo skloubením
technologie a přírody. Tisíciletá
civilizace vytvořila první nebeské lodě
a začínala s průzkumem okolního
vesmíru. Tvrdí se, že se tehdy setkali s
Dragy z Nergalu. Pak se objevili Sar-
sha, zloději těl, pokusili se ovládnout
jejich civilizaci. Došlo k válce, která
vedla ke kataklyzmatu. Saurům se
podařilo zachránit několik tisíc
převážně mladých na stanici zvané
Chronosféra, která je měla pomocí
časového skoku přenést o několik
století dopředu, než se prostředí na
Teře vrátí do normálu. Díky sabotáži
však loď přeskočila milióny let a
většina saurů ztratila paměť. Jejich
loď naštěstí našel Kirteiros, který je
zachránil a odvezl na Atlantey.
Trpaslíci
výška: 140-160 cm
váha: 40-70 kg
věk- 900 let
Trpaslíci pochází, stejně jako lidé a
barbaři z Tery. Když povznesení
znovuoživili kontinent na Atlantey,
přivedli několik kmenů do bájného
Yrandeya.
Nejlépe se příslušníci této rasy cítí v
podzemí, kde si dokáží samy "stvořit"
svůj svět. Jejich mistři kamene, dokáží
vytesat pozoruhodná díla. Stejně tak
jsou vyhlášení jejich kováři, šperkaři a
technici. Dalším oborem, kde vynikají
je Archeologie a reverzní inženýrství.
Díky tomu mohou znovu obnovit
mnoho ztracených technologií. Pak je
tu samozřejmě jejich záliba v alkoholu
všeho druhu a různých, převážně
hazardních hrách.
Magie je jim však takřka bezvýhradně
zapovězena, dokonce odolávají i
pokusům o léčení pomocí magie. Velký
mág Ylazior, tvrdil, že trpaslíci mají v
genech pevné ukotvení v třetím
rozměru z čehož pramení jejich
necitlivost vůči čtvrtému a pátému
rozměru.
Trpaslíci se sdružují v klanech, což
jsou jakési velké rodiny. "Matkou"
takového klanu, je vždy nejstarší žena,
která se stará o veškerý běžný chod,
obchodní záležitosti i práci jejích
členů. "Vnější politiku" pak řeší její
muž. Trpaslíci též nemají klasické
svatby, pokud se spolu dvojice
rozhodne žít a zplodit děti, uzavřou
"smlouvu o svazku", která je časově
omezena do patnácti let nejmladšího
potomka. Po tuto dobu jsou klanem
bráni jako partneři a členové klanu. V
případě, že jsou z rozdílných klanů,
jsou po tuto dobu bráni jako členové v
obou klanech. Smlouvu o svazku
stvrzuje vždy Matka klanu (obě
Matky).
V patnácti letech se děti stávají
dospělými a pokud mají rodiče z
rozdílných klanů, mohou si svůj nový
klan vybrat s těchto dvou sami.
Jediná čistě trpasličí říše je
Rudohorské království, rozprostírající
se v podzemí Rudých hor. Vládcem je
král, jež svou vládu vždy předává
nejstaršímu synovi. Šest
nejmocnějších klanů království mu
pak přiděluje své rádce. Sedmého si
volí sám král.
Trpaslíci dále žijí společně s lidmi v
Randůru, kterému vládne volený senát
pěti lidí a pěti trpaslíků, kteří vyberou
jedenáctého z význačných obyvatel
Randuru, který pak senátu předsedá.
Posledním místem, kde trpaslíci žijí je
Azdeiria, nejstarší svobodná říše. Lidé,
elfové a trpaslíci tu žijí společně pod
vedením nejvyšší rady.